Sider

mandag 20. september 2010

En helg med passe mange ting i

I helger skal man slappe av har jeg hørt.
Det var en gang i en fjern fortid en liten fugl (het den Terje kanskje...?) som kviskra at helgen er til for å slappe av.

Fra før "fjern fortid" har jeg et enda fjernere minne om helger fulle av Bonanza, lørdagsgodt, taco, pannekaker og fri.
Jeg visste ikke at jeg hadde fri, men det var det det var.
Ikke bare er det en fjern fortid, det er også en svunnen tid - jeg tror aldri jeg noen gang kommer til å få fri igjen...! Det høres kanskje drastisk ut, men det er en slags forbannelse over det å være et våkent, tenkende menneske - du får ikke fri.

Nå høres jeg kanskje i overkant pessimistisk ut, og det slutter akkurat her! For det er egentlig ikke pessimisme, det er en slags nostalgi, og ergo en liten glede ved å tenke tilbake på at hodet mitt en gang for lenge siden var bokstavelig talt tomt.

Det er ikke tomt lenger.
Takk og lov! - men samtidig: FILLÆRN!!!
Det er fantastisk å leve i en dynamisk og spennende verden, der det stadig har skjedd og skal skje nye ting, jeg kunne ikke hatt det bedre enn jeg har det akkurat nå tror jeg... Hvis hodet mitt ligger brakk for lenge, så er det over og ut gitt, det er det liten tvil om...
Men kunne det ikke gå ann å bare trykke på "off"...?
"Skikkelig original tanke" tenker du nå.
Vel - det har seg nå sånn at alt har blitt sagt og tenkt før, men jeg er sjelegla hver gang jeg oppdager at noe nytt har gått opp for meg, det er sånt hodet mitt liker å holde på med nemlig.

Dette har vært en helg med akkurat passe mange ting i.
Jeg har ikke rukket å kjede meg et sekund!
Men har jeg da slappet av...?
Er "slappe av" synonymt med "kjede seg"...?
"Det er sunt å kjede seg", det sa min mor.
Hva da hvis jeg ikke rekker det...?
Hvor lang (eller kort) bør en kjede-syklus være...?
(Hvis du er av dem som uttaler "kj" for "sh" så kan du helle syre på tunga btw...)

I kveld satt jeg sammen med to nye gode venner og spiste kake, svele, drakk melk, så på fransk film (elsk!), heklet, lo... Jeg satt veldig godt også.
Slappet jeg av da?
Jeg kjeda meg væffal ikke, det er sikkert :)
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir gla' hvis du vil legge igjen en hvilkensomhelst hilsen til meg :)