Sider

onsdag 24. november 2010

Hus, flytting og ymse div...

Brikkene begynner å falle på plass. Det har blitt onsdag, og det kjennes allerede som en evighet siden helga tok slutt! Den var full av flytting. Vasking, bæring, løping, svetting, rydding, handling, og mer bæring. Men det har vært utrolig gøy hele veien!


Min Kjæres mamma og hennes kjærste kom oppover til Barteby med et digert lass, en lastebil full av alle de tingene som har stått på mellomlagring fra vi flyttet ut av 90 kvadrat, inn på 35, ut derfra igjen, og nå altså inn på 101 stykk akkurat passe kvadrat.
Det var mange godsaker der gitt, mitt elskede piano, TVen vår, microbølgeovnen... Og ikke minst: PUSEN :D :D :D 
Jeg har savnet henne så utrolig dette halvåret mens hun har måttet bo borte fra oss, men nå er hun på plass igjen, og gjør huset vårt til et hjem. Min fantastiske, myke, vakre, nydelige pusebaby <3


Med helsa som innsats ble pianoet løftet ned fra lasteplanet fredags kvelden, og lørdag måtte vi jaggu løfte ned nyinnkjøpt vaskemaskin........... Heldigvis var vi jo 4 stykker, men vi ble jo godt imponert over vårs da vi etter å ha pakka den ut på badet leste av bruksfovirringa at den veide 99 solide kilo :) Etter noen vask er jeg strålende fornøyd med Miele 1614 - går så det suser, og bråker ikke nevneverdig.
Videre ble en deilig Kivik 3seter i RØDT kjøpt inn fra Ikea, et lekkert dusjkabinett hentet på Obs Bygg, og et enkelt hvitt kombikjøleskap (også Ikea - bare 2990 kroner!) betalt for og løftet både hit og dit.

Tre aha-opplevelser:
1. Ja, kjøleskapene anno 2010 må fortsatt stå i ro i 4 timer før du plugger dem i...
2. Du trenger minst 4 ting mer for å montere en dusj enn det som er med i pakka.
3. Ingen ting er standard...

Søndagen ble brukt til å vaske ut av leiligheten vi flyttet ut fra, og etter en siste finish på mandagen, leverte vi nøkkelen og vinket farvel til hula vi har bodd i siden sommeren. DET var tilfredsstillende det skal jeg si deg!

Innimellom alt det andre, har til slutt soverommet gått fra blått med gulna lister, til caffe latte x 3 vegger og knall rødt x 1 vegg med hvite fine lister, og ting begynner rett og slett å ramle litt på plass :)

Det kommer 2 bilder, 1 før og 1 etter. Kanskje.

Konklusjoner fra den siste tiden:
- Vaskemaskiner er tunge.
- Svigermødre er kjekke.
- TV er digg.
- Jeg er utslitt.
- Min Kjære er en knakanes handyman...;)

1 kommentar:

  1. Så bra! Du må blogge mer, moro å lese, når'n ikke får vært tilstede og sett!!!!!!!!!!!!

    SvarSlett

Jeg blir gla' hvis du vil legge igjen en hvilkensomhelst hilsen til meg :)